Over Ons

Karakter van de gemeente

De gemeente is Evangelisch van karakter. Dat wil zeggen, dat we de opdracht om het Evangelie te vertellen over de hele wereld serieus nemen. We geloven dat de gemeente de plaats is waar God zijn kinderen geeft wat zij nodig hebben voor hun taak in de wereld. De wereld kan ook heel dichtbij zijn, bijvoorbeeld ons eigen woon- werk- en leefgebied.

Onze taak

De taak die we hebben in de wereld is om Gods liefde te tonen in woord en daad aan de mensen in nood. Ook om elkaar te versterken en te bemoedigen. Om stand te houden tegen verleiding en zonde. Om steeds elkaar bij Gods genadetroon te brengen door voorbede en gebed. We geloven dat de opdracht die de Heere Jezus aan zijn discipelen gaf nog steeds dezelfde is, namelijk dat we moeten heengaan, discipelen maken, dopen en leren onthouden al wat Jezus zijn discipelen geboden heeft te doen. We geloven in de Heilige Geest en de gaven die God ons gegeven heeft en we willen leven in afhankelijkheid van Hem die alle dingen draagt door het woord van Zijn kracht. Wij hebben geen dogma’s, maar staan open voor veranderingen die ons door de Heilige Geest aan de hand van de bijbel worden geleerd. We willen groeien en toenemen in kennis van God door een leven in Zijn gemeenschap. We geloven in een persoonlijke relatie met de Vader die nodig is om te komen tot een vruchtbaar leven. Door persoonlijke toewijding, gebed en Bijbelstudie willen we die relatie versterken.

Ons streven

We streven ernaar een goede relatie met ons omringende kerken te hebben en beseffen dat we allen tot dezelfde gemeente behoren waarvan Christus Jezus het hoofd en bouwmeester is. Spreekt bovenstaande u aan, dan nodigen wij u hartelijk uit één van onze diensten te bezoeken.